دانشکده هنر های تجسمی و کاربردی
معاون پژوهشی
دکتر نیلوفر ملک
* دکترای معماری _ استادیار،دانشکده معماری و شهرسازی
n.malek@aui.ac.ir
دکتری معماری _ دانشگاه شهید بهشتی تهران ______________ کارشناسی ارشد پیوسته معماری _ دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • برگزاری جلسه تدوین مجموعه آثار «جشنواره جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی»
    هم اندیشی در خصوص پیش ملزومات چاپ و تدوین مجموعه آثار و مقالات ارسالی «جشنواره جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی» در قالب تدوین اولین دوسالانه مجموعه مقالات فرهنگی و هنری آن در رشته های عکاسی نقاشی گرافیک خوشنویسی و پژوهش های هنری، ، صبح روز سه شنبه یک اسفندماه با حضور اساتید و دبیران کارگروه های علمی و هنری کمیته مذکور در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
    1402/12/01
  • تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برگزیده ملی و استانی حوزه هنر
    در مراسم بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برگزیده کشور که با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فن‌آوری در روز سه شنبه 21 آذر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از برترین پژوهشگران و فناوران کشور تجلیل شد. در این مراسم و در بخش پژوهشگران برگزیده، جناب آقای دکتر محمود قلعه‌نویی پژوهشگر برگزیده حوزه هنر در کشور انتخاب شدند.
    1402/10/11
مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402
مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402
مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402، روز چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات توحیدخانه با حضور اساتید ارجمند دانشگاه و دانشجویان هنر، پژوهشگران و هنرمندان برتر و سخنران ویژه مراسم برگزار شد.

مراسم اختتامیه هفته پژوهش 1402، روز چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات توحیدخانه با حضور اساتید ارجمند دانشگاه و دانشجویان هنر، پژوهشگران و هنرمندان برتر و سخنران ویژه مراسم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آقای دکترعلیرضا خواجه احمد عطاری رییس دانشگاه هنر اصفهان ضمن تبیین رسالت «هفته پژوهش»، ارج نهادن به مقام پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر، شناسایی و طرح مشکلات و چالش‌های پیش‌روی و ارتقاء سطح پژوهش و فناوری را (در دانشگاه های کشور و در سطح ملی) هدف اجرا و برگزاری آن برشمرد. رییس دانشگاه هنر اصفهان در ادامه، تقدیر از مقالات برتر، تقدیر از پژوهشگران‌ نمونه، تقدیر از طرح ها و پروژه‌های برتر درون سازمانی و استانی و همچنین انتشار کارنامه پژوهشی در هر سال را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه هنر اعلام کرد. در پایان ایشان به ضرورت تحقیق اشاره کرد و استقلال فرهنگی را محصول تفکر و تامل و تحقیق دانست و بر حمایت از گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، خانم دکتر نیلوفر ملک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به گوشه ای از راهبردها و برنامه های این معاونت، به بیان عملکرد واحد مدیریت امور پژوهش و فناوری، و واحد مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه در دانشگاه پرداخت. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر، با تاکید بر توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان با محوریت اساتید دانشگاه از طریق مرکز رشد دانشگاه داشت، به ضرورت هم‌افزایی و حمایت از دانشگاه‌های هنر در امور فناوری و توجه ویژه به کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و نوآوری و ارتقای جایگاه و اثرگذاری آن خصوصاً جذب بودجه‌های تحقیقاتی و اولویت دادن نیازهای اساسی پژوهشی اشاره داشت.

سخنران ویژه مراسم اختتامیه، دکتر مرتضی طاهری، مشاور نمایه سازی و دبیر کارگروه های تخصصی نشریات کشور(وزارت عتف) که در کنارنامه حرفه ایی خود عنوان «منتخب پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در سال 2021» را داراست، در حوزه موضوعی «اخلاق در پژوهش و میزان اثرگذاری اجتماعی» به ایراد سخنرانی پرداخت و در این راستا به سهم مشارکت نویسندگان، در دسترس بودن داده ها و اعلام تضاد منافع اشاره داشت. ایشان بزرگترین مشکل جامعه علمی کشور را، عدم اثرگذاری اجتماعی و تثبیت آن دانست و بر لزوم آشنایی با مراحل استانداردهای بین المللی موثر در نمایه سازی و رویت پذیری نشریات علمی، ارتقای کیفی، ارزیابی و تحلیل نشریات کشور، تاکید کرد. همچنین بر پرهیز از ارسال مقاله به مجلات یغماگر تاکید کرد. دکتر طاهری استفاده از نمایه (DOAJ) دُآج و پایگاه ( EBSCO) اِبسکو را بسیار موثر دانست و حضور در شبکه‌های اجتماعی علمی را یک رکن جدی در ارتقا نشریات کشور برشمرد و در ادامه به «حلقه های درگیر در فرآیند انتشار پژوهشی» اشاره داشت. ایشان Open Reviewاُپن ریویو(بررسی همکار) را در اعتبار بخشی نشریات مهم دانست و آن را عامل اتصال شبکه وار جوامع علمی دانست چرا که در این روش یک تحقیق می‌تواند ارزیابی شود و توسط محققان صاحب‌نظر دیگر در آن حوزه نیز مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد، و بر ضرورت پیاده سازی آن برای نشریات کشور تاکید کرد. در آخر دکتر طاهری با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه، پیشنهاد اعطای کرسی داوری حوزه هنر در کمسیون نشریات وزارت عتف را به دانشگاه هنر اصفهان داد.

مراسم اختتامیه هفته پژوهش، با تجلیل از پژوهشگران، هنرمندان و فناوران برگزیده دانشگاهی پایان یافت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1402/09/25
تعداد بازدید:
987
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
معاونت پژوهشي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان چهار باغ پائين، حد فاصل چهار راه تختي و ميدان شهدا، كوچه پرديس (شماره 31)، پلاك 17، معاونت پژوهشي دانشگاه هنر اصفهان
تلفن       :   34460755-34460328-34489755   (031
دورنگار :   34460909    (031
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal